Nog maar 2 nachtjes slapen.. - Reisverslag uit Asten, Nederland van Iris Beijers - WaarBenJij.nu Nog maar 2 nachtjes slapen.. - Reisverslag uit Asten, Nederland van Iris Beijers - WaarBenJij.nu

Nog maar 2 nachtjes slapen..

Blijf op de hoogte en volg Iris

31 Januari 2017 | Nederland, Asten

Hoi allemaal,

Het aftellen is nu écht begonnen. Ik slaap nog maar twee keer in mijn eigen fijne bedje in het mooie Asten en morgen is de allerlaatste dag hier in ons koude kikkerlandje. Mijn zomerkleren zijn al ingepakt en de kriebels in mijn buik zijn ook al aanwezig.

Van 2 februari tot en met 2 juni ben ik te vinden in Paramaribo in Suriname. Ik ga daar stage lopen op een vmbo-school, de St George Asin School. Ik volg de opleiding leraar Nederlands en wat een geluk: in Suriname spreken ze Nederlands! Van een taalbarrière zal ik dus geen last hebben. Dat is in ieder geval al mooi meegenomen!

Sinds afgelopen week ben ik dus ook van iedereen afscheid aan het nemen en dat is toch niet zo mijn ding. Ik heb nog geen tranen hoeven wegpinken, maar dat zal morgen en anders op Schiphol vast en zeker wel gaan gebeuren. Niet erg, daar zijn natuurlijk ook hele programma's over gemaakt (denk aan All you need is love en hello/goodbye).

Ik heb er onwijs veel zin in en ik wil veel gaan zien en doen daar. Gelukkig ga ik niet alleen, want ik ga samen met twee vriendinnen en een aantal andere studiegenootjes het avontuur aan!

Via dit blog kunnen jullie mijn avonturen en verhalen volgen, want hier zal ik om de twee à drie weken een verslag plaatsen. Nu ga ik twee slapeloze nachten tegemoet en nu heb ik nog een beetje een dubbel gevoel: onwijs veel zin om te gaan, maar opzien tegen het afscheid.. Dat gaat allemaal goed komen. Ik spreek jullie snel!

Liefs,

Iris

  • 02 Februari 2017 - 11:49

    Gerda Welten:

    Hoi Iris.
    inmiddels heb je de tranen weggepinkt en zit je nu in het vliegtuig. een hele goeie reis en we horen wel hoe het verder gaat.
    groetjes Gerda Jan en Natuurlijk Mickey.

  • 02 Februari 2017 - 12:16

    Truus Hermans:

    Iris,
    Ik raad je aan om in het begin wat vaker een verslag te uploaden. In het begin doe je zoveel nieuwe indrukken op. Het is goed om die meteen vast te leggen, want na 2 à 3 weken ga je een aantal zaken gewoon vinden.
    Voor jezelf is het ook leuk om terug te lezen wat er in de eerste dagen op je af kwam.
    groet,
    Truus

  • 03 Februari 2017 - 09:49

    Kees-Jan:

    Hallo Iris,
    Welkom in Suriname! Ik hoop dat de vlucht snel voorbij 'vloog' en dat je je bed gisteren snel gevonden hebt. Hoe waren de eerste ervaringen?
    Ik ben benieuwd naar je eerste blog.
    Mooi weekend,
    Kees-Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Op de HAN volg ik de studie leraar Nederlands en voor mijn minor ga ik naar Suriname. Van 2 februari tot en met 2 juni ga ik stage lopen in Paramaribo op een middelbare school.

Actief sinds 10 Jan. 2017
Verslag gelezen: 681
Totaal aantal bezoekers 93423

Voorgaande reizen:

02 Februari 2017 - 02 Juni 2017

Iris in Suriname

Landen bezocht: